Naša Lehrerin Nives imala je priliku sudjelovati na stručnom skupu KDV, znanstveno-stručnom skupu Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkog jezika, koji se održao od 25. do 27. listopada u Vodicama.

Skup je, kao i svake godine, okupio brojne stručnjake iz područja nastave njemačkog jezika. Ovogodišnja tema skupa, "Između tradicije i suvremenosti", istraživala je kako uravnotežiti klasične umjetničke izvore s potencijalima i izazovima digitalnog doba, sve u cilju pružanja kvalitetne i moderne nastave stranih jezika.

Foto: KDV Kroatischer Deutschlehrer Verband


Umjetnost i digitalni sadržaji u nastavi stranih jezika

S razvojem digitalnog doba, klasične umjetnosti često su zanemarene, iako imaju ogroman potencijal za obrazovni proces. Stoga se skup fokusirao na pronalaženje ravnoteže između korištenja tradicionalnih umjetničkih izvora, poput likovne umjetnosti i kazališta, i novih digitalnih sadržaja, koji su brzi i lako dostupni, ali dolaze s određenim rizicima.

Ovogodišnja raznolikost tema potaknula je nastavnike da promišljaju kako koristiti kazališno-pedagoške metode, likovnu umjetnost i glazbu kako bi potaknuli komunikacijske i medijske vještine polaznika, ali i njihovo kritičko razmišljanje. Teme skupa su tako obuhvatile integraciju klasičnih umjetnosti u nastavu, kao i načine na koje nastavnici mogu razvijati vještine polaznika u kritičkoj procjeni digitalnih izvora i prepoznavanju lažnih vijesti.

Foto: Lehrerin Nives, Škola stranih jezika - Žiger


Suradnja s istaknutim institucijama i projekti za razvoj kompetencija

KDV skup organiziran je u suradnji s renomiranim institucijama kao što su Agencija za odgoj i obrazovanje, Goethe Institut i Austrijski kulturni forum. Ove godine ostvarena je i suradnja sa Sveučilištem u Grazu kroz projekt Erasmus+ Fictional Science (FiSci), koji se fokusira na razvoj tekstualne kompetencije s posebnim naglaskom na prepoznavanje lažnih vijesti.


Ugledni predavači i radionice za inspiraciju u nastavi

Tijekom skupa sudionici su imali priliku učiti od stranih i domaćih izlagača, uključujući renomirane stručnjake poput Norberta Knitscha iz TAG Theatera, koji je predstavio kazališno-pedagoške metode za nastavu jezika, Anne Raveling sa Sveučilišta u Beču, koja je govorila o učenju jezika kroz vizualnu umjetnost te profesora Stephana Schickera sa Sveučilišta u Grazu, čiji je fokus bio na razvoju vještina prepoznavanja i kritičkog analiziranja lažnih vijesti u nastavi jezika.

Foto: KDV Kroatischer Deutschlehrer Verband


Ključna pitanja i ciljevi radionica

U sklopu raznovrsnih radionica i primjera dobre prakse, obrađivala su se ključna pitanja koja pridonose boljem razumijevanju nastave njemačkog jezika u današnjem svijetu. Neka od tih pitanja uključuju:

  • Koje su prednosti kazališno-pedagoškog pristupa u učenju njemačkog jezika?
  • Kako vizualna umjetnost može obogatiti nastavu njemačkog jezika?
  • Na koji način muzejska pedagogija može doprinijeti učenju stranog jezika?
  • Kako glazba može unaprijediti jezične vještine?
  • Kako se učenici mogu osposobiti za prepoznavanje rizika u digitalnim izvorima?

Inspiracija za kvalitetniju nastavu

Svi ovi sadržaji i interaktivne radionice dali su našoj Lehrerin Nives bogatstvo novih znanja, ideja i pristupa koje će zasigurno unijeti dodatnu vrijednost u nastavu njemačkog jezika u našoj školi. Ovakva stručna usavršavanja izrazito su važna za našu školu, jer nastavnicima omogućuju da uvijek budu u korak s najnovijim metodama i praksama te da našim polaznicima pruže vrhunsko obrazovanje i inspiraciju za učenje stranih jezika!

Foto: KDV Kroatischer Deutschlehrer Verband