Program učenja stranoga jezika ima ukupan fond od najmanje 1.120 nastavnih sati, a podijeljen je na 16 modula. Svaki modul ima 70 nastavnih sati, uključujući testiranje, odnosno, završnu provjeru znanja.

Stupnjevi imaju sljedeći fond nastavnih sati:

  • A1: najmanje 140 nastavnih sati (2 modula od po 70 nastavnih sati)
  • A2: najmanje 140 nastavnih sati (2 modula  od po 70 nastavnih sati)
  • B1: najmanje 280 nastavnih sati (4 modula od po 70 nastavnih sati)
  • B2: najmanje 140 nastavnih sati (2 modula od po 70 nastavnih sati)
  • C1: najmanje 280 nastavnih sati (4 modula od po 70 nastavnih sati) i
  • C2: najmanje 140 nastavnih sati (2 modula od po 70 nastavnih sati).

Poduka je metodski, programski i tempom prilagođena starosnoj dobi polaznika. Skupine su usklađene dobno i po predznanju stranog jezika. Prioritet svakog programa, bez obzira na stupanj, vrstu programa i starosnu dob je usmena i pismena komunikacija. Napretku svakog polaznika u skupini podjednako se posvećuje individualna pažnja.

Škola provodi programe općeg jezika i jezika struke (npr. poslovnog, jezika bankarstva, tehničkog jezika, jezika u medicini ili  pravnog jezika).

PRIKAZ NAPREDOVANJA PO STUPNJEVIMA (.pdf)

 

ZNANJA, VJEŠTINE I SPOSOBNOSTI KOJE SE STJEČE ZAVRŠETKOM PROGRAMA

Završetkom programa pojedinog stupnja polaznik posjeduje sljedeća znanja, vještine i sposobnosti:

Stupanj A1

  • razumije svakodnevne izraze i vrlo jednostavne rečenice, koje se odnose na zadovoljenje konkretnih potreba, i njima se koristi,
  • može predstaviti sebe i druge,
  • može postavljati pitanja o sebi i drugima te odgovarati na takva pitanja (primjerice, o životnoj okolini, o osobama koje poznaje i o stvarima koje posjeduje),
  • može voditi jednostavan razgovor, pod uvjetom da sugovornik govori polako i razgovijetno te da je spreman pomoći,
  • može napisati kratku razglednicu i popuniti upitnik s osobnim podatcima.

Stupanj A2

  • razumije izraze i učestale riječi s područja od neposrednog interesa (o sebi, obitelji, kupovini itd.),
  • razumije kratke i jasne poruke te javne obavijesti,
  • čita kratke i jednostavne tekstove te razumije kratka pisma,
  • sposoban je pronaći određene podatke u praktičnim materijalima (jelovnicima, oglasima, voznim redovima),
  • može komunicirati u svakodnevnim situacijama u kojima se razmjenjuje informacije,
  • može sudjelovati u kratkim razgovorima uz pomoć sugovornika,
  • može govoriti o uobičajenim životnim pojavama (obitelji, poslu, obrazovanju itd.) koristeći se jednostavnim jezikom,
  • može napisati kratke i jednostavne bilješke, poruke i osobno pismo.

Stupanj B1

  • može razumjeti glavne misli standardnoga razgovora te pratiti radijske i televizijske programe o trenutnim događajima, poznatim temama na poslu, u školi i o slobodnom vremenu, ako su iskazani polako i razumljivo,
  • može razumjeti tekstove pisane običnim jezikom ili jezikom struke,
  • može se snaći u većini poznatih, svakodnevnih situacija u zemljama određenog govornog područja,
  • može jednostavnim jezikom opisati doživljaje, snove i težnje,
  • može ukratko objasniti svoja stajališta i planove, ispričati priču te prepričati sadržaj knjige ili filma,
  • može napisati jednostavan povezan tekst o poznatoj temi, osobno pismo u kojemu opisuje svoje doživljaje i dojmove.

Stupanj B2

  • razumije glavne misli razgovora na razumljivom standardnom jeziku o poznatim temama, koje iznose govornici uživo ili na radiju ili televiziji,
  • razumije tekstove pisane običnim jezikom ili jezikom struke,
  • snalazi se u većini situacija u određenom govornom području,
  • može sudjelovati u razgovoru o poznatim temama iz svakodnevnog života i struke,
  • može prepričati događaj, tečno iznijeti i zastupati svoja stajališta, obrazložiti prednosti i nedostatke, donositi odluke u raznim situacijama,
  • može napisati jasan tekst o raznim temama, u kojemu obrazlaže svoja stajališta, zna napisati službeno i privatno pismo, faks, ponudu za posao, prigovor, osvrt na film ili knjigu, sažetak, biografiju.

Stupanj C1

  • može razumjeti složene, duge tekstove s različitih područja i prepoznati „prikrivena“ značenja,
  • može bez prevelikog napora razumjeti televizijske programe i filmove,
  • može čitati duge i zahtjevne stručne i književne tekstove te prepoznati različite stilove,
  • može razumjeti specijalizirane članke i tehnička uputstva sa svakog područja,
  • izražava se tečno i neusiljeno te se s lakoćom koristi jezikom u društvenim, akademskim i poslovnim situacijama,
  • precizno i bez poteškoća izražava svoje ideje i mišljenja,
  • pismeno se izražava jasnim i dobro strukturiranim tekstom te može obrazložiti svoja stajališta,
  • može pisati o složenim temama u pismu, sastavu ili izvješću, ističući ono što drži važnim.

Stupanj C2

  • bez poteškoća razumije svaki diskurs, dijalekt izvornih govornika izgovoren normalnom brzinom, bilo u osobnom kontaktu bilo u medijima, s lakoćom čita sve vrste tekstova (uključujući priručnike, specijalizirane članke i književna djela),
  • bez napora sudjeluje u svakom razgovoru ili raspravi te dobro prepoznaje i koristi se idiomatskim izrazima i kolokvijalizmima,
  • vrlo se tečno izražava i točno prenosi značenja, uz mogućnost parafraziranja ako naiđe na poteškoće,
  • jasno iznosi činjenice, učinkovito i logično strukturira svoj prikaz,
  • piše jasan i tečan tekst prikladnim stilom,
  • može pisati složena pisma, izvješća i članke, u kojima jasno iznosi bitne točke,
  • može pisati sažetke i prikaze stručnih ili književnih djela, njegove/njezine su jezične vještine na razini izvornog govornika