Nastavnice Dasia i Nikolina sudjelovale su na znanstveno-stručnom skupu Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkog jezika koji se održao u Novom Vinodolskom od 28. do 30. listopada. Skup okuplja čak 200 profesora i učitelja iz cijele Hrvatske te predavače iz Slovenije, Austrije i Njemačke.

Ovogodišnji skup bio je usmjeren na razvoj kompetencija nastavnika njemačkog jezika u prepoznavanju razine znanja učenika, odabiru nastavnih sadržaja i pristupa usmjerenih na učenike te u evaluaciji njihovih postignuća.


Kako bismo nastavu planirali i provodili što je više moguće na način da nam polaznici budu u središtu pozornosti, na ovogodišnjem skupu naglasak je stavljen na kompetencije i odgovornost nastavnika u tri ključna segmenta nastave:

  1. Određivanje razina znanja polaznika na početku i tijekom rada s novom obrazovnom skupinom ili pojedinim polaznicima (individualni pristup, rad s mješovitim skupinama, uloga inicijalnih testova, jezična biografija učenika, jezični portfolio i drugi dijagnostički instrumenti).
  2. Odabir nastavnih sadržaja i pristupa usmjerenih na polaznike. Obilje digitalnih i tiskanih nastavnih sadržaja čini postupak odabira složenijim, a odgovornost nastavnika da odabere ono što je primjereno polaznicima postaje još veća. Kriteriji odabira primarno su razina predznanja, ali i motivacijski aspekti, stil učenja i druge karakteristike polaznika.
  3. Evaluacija postignuća polaznika zaokružuje nastavni proces i trebala bi biti usklađena s prethodnim fazama rada. Ključno je pitanje kako izraditi i / ili odabrati zadatke za provjeru postignuća koji će biti u skladu s posredovanim sadržajima, pokazati napredak u ovladavanju jezičnim vještinama te biti podloga za kvalitetnu sumativnu i formativnu povratnu informaciju polaznicima. 

Veselimo se primijeniti sve naučeno u radu s našim polaznicima!